Makra od Qeorger
- Jak na makra:
- otevri menu maker. muzes pouzit prikazy. /MACRO /M
- umisti makro. muzes do OBECNYCH (general) tam je 36 mist do svazanych se jmenem charu (yourcharname) navic 18 mist
- klikni na NOVE (new) v pravo dole
- zvol nazev makra doporucuji zkratky nebo kratka hesla, popripade presny naze ability itemu spellu
- prirad makru ikonu (pokud zvolis ? icona se znemi v zavislosti na aktivnim kouzle veci dovednosti.
- potvrd zalozeni makra stlacenim tlacitka OK
- vyber toto nove (ciste) makro v tabulce. radi se dle abecedy. nyni muzes do textoveho pole ve spodni casti makra vlozit az 255 znaku existuje moznost prekrocit tento limit
a to pomoci /CLICK prikazu.
- Jak makro funguje:
makro obsahuje 3 (tri) zakladni casti.
- PRIKAZ (command)
- PODMINKY (conditions)
- OBJEKT (itemy – items, dovednosti – abilities, kouzla – spells)
makro zacina vzdy LOMITKEM po kterem nasleduje prikaz /
nasleduji podminky ktere oddelujeme CARKOU ,
vzajemne se doplnujici vkladame do HRANATE ZAVORKY [ ]
je vice zpusobu jak hranate zavorky napsat.
- klavesova zkratka
Ctrl+Alt (pravy alt oznaceny AltGr) +F [
Ctrl+Alt (pravy alt oznaceny AltGr) +G ]
- kod Alt91 a Alt93
na konec dej spell abilitu nebo item. chces li kastit (cast) vice nez jeden stiskem stejneho tlacitka, podminky i spelly oddelis STREDNIKEM ;
podminky k stejnemu spellu, ukazujici ruzne moznosti, vkladejte do hranatych zavorek vedle sebe, bez dalsiho oddelovani.
podminky urci, ktery spell, nebo za jake situace se dana abilita spusti.
obecne plati, ze jako prvni podminky, musis napsat ty, ktere chces uprednostnit. pokud se tyto podminky shoduji s nasledujicimi, najdi pro ne specifikum, ktere je upresnuje (urcuje) a ktere vlastne ukazi makru, co chcete aby makro delalo za danych podminek.
priklad vseobecny:
/prikaz [podminka1_1,podminka1_2,podminka1_3][podminka2_1] [podminka2_2] spell1; [podminka1_1,podminka1_2] spell2
pokud plati podminky 1_1,1_2,1_3 nebo podminky 2_1 a 2_2 spusti se spell1
pokud plati podminky 1_1,1_2, ale 1_3 uz ne, makro spusti spell2
priklad teoreticky, nazorny:
/pouzij [nepritel,nenimrtvy,clenraidu] vyraditzbitvynezabit(ovladnout); [nepritel,nenimrtvy] zabit; [pritel,nenimrtvy] lecit; [pritel, mrtvy] ozivit
timto zpusobem muzete ruznemu prikazu dat za ruznych podminek, pod jedno tlacitko, ruzne funkce.
- Fakta o makrech:
makro neumi pauzu
makro neumi zjistit buff/debuff
makro neumi zjistit hodnotu many/zivota/rage/runic poweru, ani informace o focusu
makro neumi zjistit cooldowny
makro za TEBE neumi HRAT
prepnutelne dovednosti:
muzes pridat ! (vykricnik) pred spell, k zabraneni vypnuti dane ability.
priklad:
/cast !Ice Block
zabrani vypnuti Ice Block pokud je zrovna aktivni
urovne (ranky) kouzel:
vychozi nastaveni makra je, pouzit nejvyssi dosazenou uroven dane ability. pokud chces toto chovani zmenit,
napis za spell do kulate zavorky (Rank #) #=cislo ranku
to se muze hodit napriklad u ozivovani. pouziju li oziveni (Rank 1) a ne ten nejvyssi, nespotrebuji tolik many i kdyz kouzla ma mensi silu (ozivi s mene zivoty, ci bez many)
vyjimku tvori dovednosti, ktere ve jmene maji zavorku, u nich je nutne, za tuto zavorku pridat () (zavorky), jinak bude makro zmatene protoze bude povazovat hodnotu v zavorce, za rank spellu, ktery ale neexistuje
priklad:
Faerie Fire(Feral)() v ZADNEM pripade Faerie Fire(Feral)
skriptovani (scripting)
pomoci skript, lze naprogramovat slozitejsi chovani. skripty pouzivaji API (Application Programming Interface) coz v informatice oznacuje rozhraní pro programování aplikací.
toto API je vyuzivano napriklad ADDONy, proto dokazi slozitejsi ukoly.
- Vycet prikazu:
#show zobrazi jmeno spellu, ability, veci
#showtooltip zobrazi popisek spellu, ability, veci
muzete urcit ktereho spellu z daneho makra ukaze popisek, je li pro vas dulezite, videt specificky (#showtooltip Disarm) ackoliv makro v sobe ukryva vice abilit, bude se zobrazovat popisek pouze Disarm, takze uvidite, ma li tento spell cooldown, ci nikoliv.
/assist pomoci, asistovat
funkce assist se nejprve musi zapnout v interface hry, pote napriklad zamerujete stejny target jako tank
/cancelaura vypne specifickou auru (buff)
/cancelform opusti formu/stance
neplati pro warriory
/cast kouzli
/castrandom kouzli nahodna
/castsequence kouzli po sobe (v sekvenci)
sekvenci muzes zadat reset, aby pri pouzivani jela od zacatku.
reset=# # je cislo a znamena vteriny
reset=target s cilem (pri prepnuti targetu)
reset=combat pri ukonceni boje
reset=ctrl,alt,shift pri zmacknuti modifikatoru
hodnoty resetu oddelujeme / (lomitkem)
priklad:
reset=8/target/combat
zresetuje se po 8mi vterinach, nebo zmeny targetu, nebo ukonceni boje
/changeactionbar # # je cislo akcniho baru, zmeni akcni bar /click zmackne tlacitko akcniho baru
jmena akcnich baru:
ActionButton# hlavni bar
BonusActionButton# dynamicky bar ktery se prepina v zavislosti na forme/stanci. dela to same jako ActionButton#
MultiBarBottomLeftButton# spodni levy bar
MultiBarBottomRightButton# spodni pravy bar
MultiBarRightButton# pravy bar
MultiBarLeftButton# pravy bar 2 (na levo od praveho baru)
PetActionButton# pet bar
ShapeshiftButton# form/stance bar
/dismount sesedne z mounta, litaka
/equip nasadi item do vychoziho slotu
/equipslot # nasadi item do specifickeho slotu
zde je vypis slotu:
[ 1 ] . . . . . . . . . . . . . [ 10 ]
[ 2 ] . . . . . . . . . . . . . . [ 6 ]
[ 3 ] . . . . . . . . . . . . . . [ 7 ]
[ 15 ] . . . . . . . . . . . . . [ 8 ]
[ 5 ] . . . . . . . . . . . . . [ 11 ]
[ 4 ] . . . . . . . . . . . . . [ 12 ]
[ 19 ] . . . . . . . . . . . . [ 13 ]
[ 9 ] . . . . . . . . . . . . . [ 14 ]
[ 16 ] . [ 17 ] . [ 18 ] <- [ 0 ]
0 = ammo 1 = head
2 = neck 3 = shoulder
4 = shirt 5 = chest
6 = belt 7 = legs
8 = feet 9 = wrist
10 = gloves 11 = finger 1
12 = finger 2 13 = trinket 1
14 = trinket 2 15 = back
16 = main hand 17 = off hand
18 = ranged 19 = tabard
/equipset oblekne ulozeny set
pro tuto funkci musis mit v interface zapnuty equip manager.
/petaggressive snad nemusim vysvetlovat
/petdefensive
/petpassive
/petattack
/petfollow
/petstay
/petautocastoff
/petautocaston
/petautocasttoggle
/startattack autoutok na nejblizsiho nepritele
/stopattack prestane utocit
/stopcasting prestane kouzlit
/stopmacro jestlize je podminka splnena, nedovoli makru pokracovat
/swapactionbar # ## prepina mezi akcnimi bary #cislo baru
/target prida cil
zadej jmeno cile. lze zkracovat, pote vsak zameri ruzny cil pokud se najde shoda (qeo – zacili jak qeorger, tak qeorge, stejne tak i qeodar). Dale muzes pridat tolikrat target, kolikrat potrebujes, jako cil cile.
priklad:
/target targettarget Qeorger
zameri cil cile Qeorgera.
/targetexact upresnuje cileni (qeo zacili pouze qeo)
/targetenemy cykluje cil mezi neprateli
/targetfriend cykluje cil mezi prateli
/targetenemyplayer cykluje cil mezi nepratelskymi hraci
/targetfriendplayer cykluje cil mezi pratelskymi hraci
/targetlasttarget zameri posledni (predchozi) cil
/focus da focus na target (muzes specifikovat)
/clearfocus vycisti (vypne) focus
/cleartarget vypne (vyklikne) cil (target)
/use pouzije (stejne jako cast)
/userandom pouzije nahodny (stejne jako castrandom)
/usetalents # #=1 – primarni #=2 sekundarni talenty
- Vycet podminek:
muzes pridat no (ne) pro otoceni vyznamu
[] prazdna zavorka je vychozi chovani
actionbar:# pokud je aktivni danny bar. #= 1-6
bar:# stejne jako predchozi
bonusbar:5 pokud je aktivni specialni bar (vehicle
abomka, kontrol hrace)
button:# tlacitko mysi
btn:# tlacitko mysi
1 leve, 2 prave, 3 prostredni (kolecko), 4+ zavisi na tve mysi
equipped:TYP ITEMU jestlize dany typ itemu je nasazeny
worn:TYP ITEMU stejne jako predchozi
vycet typu itemu:
armor:
Cloth, Leather, Mail, Plate, Shields, Librams, Idols, Totems, Armor
slot name:
ammo, head, neck, shoulder, shirt, chest, belt, legs, feet, wrist, gloves, finger 1, finger 2, trinket 1, trinket 2, back, main hand, off hand, ranged, tabard
weapon:
Bow, Crossbow, Dagger, Gun, Fishing Pole, Fist Weapon, Miscellaneou, One-Handed Axe, One-Handed Mace, One-Handed Sword, Polearm, Stave, Thrown, Two-Handed Axe, Two-Handed Mace, Two-Handed Sword, Wand, One-Hand, Two-Hand, Weapon
priklad:
[equipped:Shoulder] nebo [equipped:Plate] nebo [equipped:Two-Hand] nebo [equipped:Dagger] nebo [worn:shirt] nebo [worn:Librams]
exists jestlize cil existuje
flyable jestlize se v zone da letat
indoors jsi vevnitr (pod strechou)
flying jestlize jsi na letakovi nebo ve forme
swimming jestlize plaves
mounted jsi li na mountovi
stealth jsi li schovany
group:# #= party/raid jestlize jsi v parte, nebo v raidove parte
party je li cil ve tve parte
raid je li cil s tebou v raidu
harm je li cil nepratelsky (muzes na nej utocit)
help je li cil pratelsky (da se lecit)
combat jestlize jsi v boji
dead jestlize cil je mrtvy
modifier:shift/ctrl/alt je li stisknut modifikator
mod:shift/ctrl/alt je li pouzit modifikator
channeling jestli ze channelujes 🙂 toto jsem nedokazal prelozit
channeling:SPELL stejne jako nahore, akorat urcis kouzlo
pet je li tvuj pet aktivni
pet:jmeno nebo typ je li aktivni dany pet
spec:# jsi li v danem specu. # = 1, 2
stance:# jsi li v dane stanci # = cislo stance
form:# jsi li v dane forme # = cislo formy
target=PARAMETR ma li cil dany parametr
@PARAMETR stejne jako predchozi (plati pouze na verzi hry 3.3
vycet parametru targetu:
mouseover mas li nad cilem kurzor mysi
nad portretem, postavou, nameplatem
target tvuj stavajici cil
targettarget zameri cil tveho cile (lze mnozit donekonecna)
lasttarget zacili tvuj posledni (predchozi) cil
pet cilem je tvuj pet
pettarget cilem je cil tveho peta
focus zameri tvuj focus
party/raid# zameri clena party/raidu s danym cislem
JMENO zameri cil daneho jmena
player ty sam
nelze pouzit NOTARGET namisto toho se pouziva NOEXISTS.
cil neni opravdova podminka. pouziva se jen pro urceni/stanoveni cile
- Priklady od Qeorger:
#showtooltip disarm
/targetenemyplayer
/use [stance:1/3] defensive stance
/castsequence [worn:Two-Hand] Disarm, Berserker Stance; [worn:Shiels] Disarm, Defensive Stance
tohle makro prepne warriorovi na defensive stance, pote pokud je v dmg pouzije disarm a prepne zpet do berserkr stance, pokud je ale v tanku (ma stit) pouzije disarm a prepne zpet do defensive stance.
#showtooltip
/assist [@focus,help][help]
/cast Slam
/stopcasting
tohle makro ma zastavit casteni slamu (warrior pouzije slam pouze pokud je instant), zaroven, pokud ma warrior focus, nebo naklikne do targetu napriklad tanka, ten slam se pouzije na cil toho focusu ci targetu (assist).
#showtooltip
/startattack
/assist [@focus,help][help]
/castsequence reset=8 Whirlwind, Bloodthirst, Bloodthirst
/cast Heroic Strike
tohle makro je vlastne ukazka warriora 2mi tlacitky (teoreticky dokonala rotace), opet s pridanim funkce assist.
#showtooltip
/use [worn:Shields] Flask of Stoneblood; [] Flask of Endless Rage
toto makro nam samo vybira jakou flasku pouzijeme, v zavislosti na spec ve kterem jsme (jako podminku jsem pouzil nasazeny stit).
/use [mod:ctrl] White Smoke Flare; [mod:Alt] Green Smoke Flare; [] Purple Smoke Flare
tady mame ukazku jak s pouzitim modifikatoru muzeme na jednom tlacitku, mit pouziti ruznych 3 veci.
/y Menim SPEC!
/cancelaura [spec:2,worn:Librams] Righteous Fury
/equipset [spec:2] dmg
/usetalents [spec:2] 1
/cast [spec:1,worn:Librams] Righteous Fury
/equipset [spec:1] tank
/usetalents [spec:1] 2
/in 6 /s Uz jsem prepnuty i prevleceny!
toto makro nam prepina talenty a equip jednim tlacitkem, navic upozorni okolostojici ze se prepiname a prevlekame, pokud jdeme do tanka samo nahodi RF a pokud jdeme do retri RF naopak schodi, po prevleceni navic zahlasi ze jsme jiz prepnuti.
#showtooltip
/use [mod:ctrl] Dragonfin Filet
/stopmacro [mod:ctrl]
/use Fish Feast
/s Doufam ze s plnym brichem nebudete lini…
/rw Dobrou chut!
timto makrem pokladam na zem hostinu v raidu nebo v parte, s pouzitim modifikatoru se stejnym tlacitkem najim sveho osobniho jidla se statama. krasne je videt, ze pokud pouziju modifikator, makro ani nebude oznamovat do okoli, ze podavam hostinu.
#showtooltip Redemption
/run SendChatMessage(“Pripraven %t? “, “WHISPER”, nil, GetUnitName(“target”, true));
/y %t resuju ja.
/cast Redemption(Rank 1)
zde je ukazka ranku pouziteho spellu, jedna se o oziveni mimo boj s paladinem. pouzivam rank 1 z duvodu, ze si nechci zbytecne vycerpat manu, kterou vyssi ranky oziveni spotrebovavaji. Zaroven zakricim koho ozivuji a vidime tu i pridany skript, ktery nakliknutemu cili zasepta ze ho ozivuji.
/dbm pull 14
/master Qeorger
/in 13 /rw Otreseme Citadelou ledove koruny v samotnych zakladech!
jednoduchy prikaz pred zacatkem boje na spusteni odpocitavani pomoci DBM (Deadly Boss Mod) spojeny s nastavenim na masterlootera, po uplynuti odpocitavani, makro zakrici do RW (raid warningu) bojovou hlasku.
/dismount
/cancelaura strength of the taunka
/cancelaura speed of the vrykul
/cancelaura aim of the iron dwarves
/userandom [flyable] Bloodbathed Frostbrood Vanquisher, Violet Proto-Drake; [] Argent Charger, Swift Zulian Tiger, Mekgineer’s Chopper
takoveto makro pouzivam na postave ktera ma trinket DBW (Death Bringers Will) kteryzto promenuje (kdyz procne) do podob ve kterych jsme posileni, tyto podoby vsak znemoznuji nasednuti na mounta, proto je zrusime. zaroven je zde videt, ze makro samo urcuje jakeho mounta pouzije, v zavislosti na faktu, da li se v lokaci letat, ci nikolůiv.
/use [@mouseover] Heavy Leather Ball
/tar [@mouseover]
/run SendChatMessage(“prihravka do behu %t… zasmecuj zpatky na nekoho! “, “WHISPER”, nil, GetUnitName(“target”, true));
toto je zabavne makro na hod micku stisknutim tlacitka, bez nakliknuti cile. mouseover zajisti ze na cil pouze ukazeme mysi (postavu, portret, nameplate, bar v raid parte), zaroven je tu pouzit skript, ktery zasepta cili, aby si s mickem hral.
#showtooltip
/use [@mouseover,help,nodead][help][@player] Cleanse
timto makrem znovu poukazuji na pouziti zamereni (target) pomoci mouseoveru, je zde pouzit pro dispelnuti.
#showtooltip
/use [targetexist,help,nodead] Blessing of Wisdom(Rank 9); [@mouseover,help,nodead] [@player] Greater Blessing of Wisdom(Rank 5)
zde je ukazka, moznosti buffovani s paladinem. pokud na cil pouze ukazeme mysi, pouzijeme “vekly” buff na 30 minut pro vsechny te dane classy, pokud cil naklikneme (udelame si target) pouzije se buff maly na 10 minut pro jednotlivce.
#showtooltip
/use Divine Shield
/cancelaura divine shield
uzitecna ukazka jak stisknutim jednoho tlacitka pouzijeme s paladinem “bublinu”, pokud vsak stiskneme tlacitko opetovne, okamzite ji zrusime.
#showtooltip
/targetenemyplayer
/use Repentance
makro za nas samo najde target (je li na blizku) a to nepratelskeho hrace.
#showtooltip
/cast [@mouseover,help,nodead][help][@focus,help][@player] Sacred Shield
timto makrem poukazuji na dulezitost posloupnosti podminek. uprednostnuje zamereneho mysi, na druhem miste je nakliknuty cil, jako treti moznost hleda focus a teprve pokud ani jedna moznost neni platna, pouzije dane kouzlo na sebe.
#showtooltip
/castsequence reset=7 Holy Shield, Sacred Shield
mala ukazka sekvence s resetem po uplynuti doby, potrebne na obnoveni cooldownu 1niho kouzla v sekvenci.
#showtooltip Divine Storm
/startattack
/assist [@focus,help][help]
/use Divine Storm
opetovny priklad vyuziti funkce assist, dale je v makru pouzit prikaz startattack z duvodu, ze dane kouzlo nespusti automaticke utoceni.
#showtooltip
/cast [@mouseover,harm,nodead,noraid] Moonfire; [@mouseover,help,nodead] Rejuvenation; [@mouseover,help,dead] Rebirth(Rank 1); [@mouseover,harm,raid] Cyclone; [@mouseover,party,help,nodead] Tranquility; [@mouseover,help,dead,nocombat] Revive
a nakonec pouze pro predstavu jak dulezite je upresnit podminky. makro na nepritele, ktery neni soucasti raidu pouzije dmg kouzlo, na pritele ktery je stale nazivu pouzije leceni, na pritele, ktery jiz zemrel pouzije battle res, na nepritele ktery je soucasti raidove skupiny (ovladnuty hrac) pouzije cyklon, na spoluhrace ktery je soucasti te same party, pouzije leceni cele party a pokud zamerime mrtveho spoluhrace mimo boj, automaticky se pouzije obycejne oziveni.