Návod na macra od Qeorger

Makra od Qeorger

 

  • Jak na makra:

 

 

  1. otevri menu maker. muzes pouzit prikazy.       /MACRO    /M
  2. umisti makro. muzes do OBECNYCH (general)  tam  je 36 mist do svazanych se jmenem charu (yourcharname) navic 18 mist
  3. klikni        na           NOVE    (new)            v    pravo    dole
  4. zvol nazev makra  doporucuji  zkratky  nebo   kratka   hesla, popripade  presny  naze        ability        itemu           spellu
  5. prirad makru ikonu (pokud   zvolis    ?     icona se znemi v zavislosti   na  aktivnim          kouzle         veci         dovednosti.
  6. potvrd    zalozeni    makra    stlacenim    tlacitka           OK 
  7. vyber toto nove (ciste) makro v tabulce. radi se dle abecedy. nyni muzes do textoveho pole ve spodni casti makra vlozit az   255  znaku   existuje   moznost   prekrocit   tento    limit

a    to   pomoci                             /CLICK                       prikazu.

 

 

  • Jak makro funguje:

 

 

makro obsahuje 3 (tri) zakladni casti. 

  1. PRIKAZ            (command)
  2. PODMINKY     (conditions)
  3. OBJEKT          (itemy – items, dovednosti – abilities, kouzla –       spells)

 

 

makro zacina vzdy     LOMITKEM     po kterem nasleduje prikaz       /  

 

    

nasleduji    podminky     ktere     oddelujeme         CARKOU                 ,      

vzajemne se doplnujici vkladame do HRANATE   ZAVORKY              [    ]    

    je vice zpusobu jak hranate zavorky napsat.

 

  1. klavesova zkratka

Ctrl+Alt  (pravy alt oznaceny AltGr)      +F      [     

Ctrl+Alt  (pravy alt oznaceny AltGr)      +G       ]

  1. kod   Alt91                               a     Alt93           

 na konec dej spell abilitu nebo item. chces li kastit (cast) vice nez jeden stiskem stejneho tlacitka, podminky i spelly oddelis  STREDNIKEM    ;

 

podminky k stejnemu spellu, ukazujici ruzne moznosti, vkladejte do hranatych zavorek vedle sebe, bez dalsiho oddelovani.

 

podminky urci, ktery spell, nebo za jake situace se dana abilita spusti.

 

obecne plati, ze jako prvni podminky, musis napsat ty, ktere chces uprednostnit. pokud se tyto podminky shoduji s nasledujicimi, najdi pro ne specifikum, ktere je upresnuje (urcuje) a ktere vlastne ukazi makru, co chcete aby makro delalo za danych podminek.

 

priklad vseobecny:

/prikaz [podminka1_1,podminka1_2,podminka1_3][podminka2_1] [podminka2_2] spell1; [podminka1_1,podminka1_2] spell2

 

pokud plati podminky 1_1,1_2,1_3 nebo podminky 2_1 a 2_2 spusti se spell1

pokud plati podminky 1_1,1_2, ale 1_3 uz ne, makro spusti spell2

 

priklad teoreticky, nazorny:

 

/pouzij [nepritel,nenimrtvy,clenraidu] vyraditzbitvynezabit(ovladnout); [nepritel,nenimrtvy] zabit; [pritel,nenimrtvy] lecit; [pritel, mrtvy] ozivit

 

timto zpusobem muzete ruznemu prikazu dat za ruznych podminek, pod jedno tlacitko, ruzne funkce.

 

 

  • Fakta o makrech:

 

 

makro neumi pauzu

makro neumi zjistit buff/debuff

makro neumi zjistit hodnotu many/zivota/rage/runic   poweru, ani informace o focusu

makro neumi zjistit cooldowny

makro za TEBE neumi HRAT

 

prepnutelne dovednosti:

muzes pridat ! (vykricnik) pred spell, k zabraneni vypnuti dane ability.

 

priklad:

/cast !Ice Block

zabrani vypnuti Ice Block pokud je zrovna aktivni

 

urovne (ranky) kouzel:

vychozi nastaveni makra je, pouzit nejvyssi dosazenou uroven dane ability. pokud chces toto chovani zmenit, 

napis za spell do kulate zavorky (Rank #)  #=cislo ranku

 

to se muze hodit napriklad u ozivovani. pouziju li oziveni (Rank 1) a ne ten nejvyssi, nespotrebuji tolik many i kdyz kouzla ma mensi silu (ozivi s mene zivoty, ci bez many)

 

vyjimku tvori dovednosti, ktere ve jmene maji zavorku, u nich je nutne, za tuto zavorku pridat () (zavorky), jinak bude makro zmatene protoze bude povazovat hodnotu v zavorce, za rank spellu, ktery ale neexistuje

 

priklad:

Faerie Fire(Feral)()                               v ZADNEM pripade Faerie Fire(Feral)

 

skriptovani (scripting)

pomoci skript, lze naprogramovat slozitejsi chovani. skripty pouzivaji API (Application Programming Interface) coz v informatice oznacuje rozhraní pro programování aplikací.

toto API je vyuzivano napriklad ADDONy, proto dokazi slozitejsi ukoly.

 

 

  • Vycet prikazu:

 

 

#show zobrazi jmeno spellu, ability, veci

#showtooltip zobrazi popisek spellu, ability, veci

muzete urcit ktereho spellu z daneho makra ukaze popisek, je li pro vas dulezite, videt specificky (#showtooltip Disarm) ackoliv makro v sobe ukryva vice abilit, bude se zobrazovat popisek pouze Disarm, takze uvidite, ma li tento spell cooldown, ci nikoliv.

 

/assist pomoci, asistovat 

funkce assist se nejprve musi zapnout v interface hry, pote napriklad zamerujete stejny target jako tank

 

/cancelaura vypne specifickou auru (buff)

/cancelform opusti formu/stance

neplati pro warriory

/cast kouzli

/castrandom kouzli nahodna

/castsequence kouzli po sobe (v sekvenci)

sekvenci muzes zadat reset, aby pri pouzivani jela od zacatku.

 

reset=# # je cislo a znamena vteriny

reset=target s cilem (pri prepnuti targetu)

reset=combat pri ukonceni boje

reset=ctrl,alt,shift pri zmacknuti modifikatoru

 

hodnoty resetu oddelujeme / (lomitkem) 

 

priklad:

reset=8/target/combat

zresetuje se po 8mi vterinach, nebo zmeny targetu, nebo ukonceni boje

 

/changeactionbar # # je cislo akcniho baru, zmeni akcni bar /click zmackne tlacitko akcniho baru

 

jmena akcnich baru:

 

ActionButton# hlavni bar

BonusActionButton# dynamicky bar ktery se prepina v zavislosti na forme/stanci. dela to same jako ActionButton#

MultiBarBottomLeftButton# spodni levy bar

MultiBarBottomRightButton# spodni pravy bar

MultiBarRightButton# pravy bar

MultiBarLeftButton# pravy bar 2 (na levo od praveho baru)

PetActionButton# pet bar

ShapeshiftButton# form/stance bar

 

/dismount sesedne z mounta, litaka

/equip nasadi item do vychoziho slotu

/equipslot # nasadi item do specifickeho slotu

 

zde je vypis slotu:

 

[ 1 ] . . . . . . . . . . . . .   [ 10 ]

[ 2 ] . . . . . . . . . . . . . . [ 6 ]

[ 3 ] . . . . . . . . . . . . . . [ 7 ]

[ 15 ] . . . . . . . . . . . . . [ 8 ]

[ 5 ] . . . . . . . . . . . . .  [ 11 ]

[ 4 ] . . . . . . . . . . . . .  [ 12 ]

[ 19 ] . . . . . . . . . . . .  [ 13 ]

[ 9 ] . . . . . . . . . . . . .  [ 14 ]

[ 16 ] . [ 17 ] . [ 18 ] <- [ 0 ]

 

0 = ammo 1 = head

2 = neck 3 = shoulder

4 = shirt 5 = chest

6 = belt 7 = legs

8 = feet 9 = wrist

10 = gloves 11 = finger 1

12 = finger 2 13 = trinket 1

14 = trinket 2 15 = back

16 = main hand 17 = off hand

18 = ranged 19 = tabard

 

/equipset oblekne ulozeny set

pro tuto funkci musis mit v interface zapnuty equip manager.

 

/petaggressive snad nemusim vysvetlovat

/petdefensive

/petpassive

/petattack

/petfollow

/petstay

/petautocastoff

/petautocaston

/petautocasttoggle

/startattack autoutok na nejblizsiho nepritele

/stopattack prestane utocit

/stopcasting prestane kouzlit

/stopmacro jestlize je podminka splnena, nedovoli makru pokracovat

/swapactionbar # ## prepina mezi akcnimi bary #cislo baru

/target prida cil

zadej jmeno cile. lze zkracovat, pote vsak zameri ruzny cil pokud se najde shoda (qeo – zacili jak qeorger, tak qeorge, stejne tak i qeodar). Dale muzes pridat tolikrat target, kolikrat potrebujes, jako cil cile.

 

priklad:

/target targettarget Qeorger

zameri cil cile Qeorgera.

 

/targetexact upresnuje cileni (qeo zacili pouze qeo)

/targetenemy cykluje cil mezi neprateli

/targetfriend cykluje cil mezi prateli

/targetenemyplayer cykluje cil mezi nepratelskymi hraci

/targetfriendplayer cykluje cil mezi pratelskymi hraci

/targetlasttarget zameri posledni (predchozi) cil

/focus da focus na target (muzes specifikovat)

/clearfocus vycisti (vypne) focus

/cleartarget vypne (vyklikne) cil (target)

/use pouzije (stejne jako cast)

/userandom pouzije nahodny (stejne jako castrandom)

/usetalents # #=1 – primarni    #=2    sekundarni talenty

 

 

  • Vycet podminek:

 

 

muzes pridat no (ne) pro otoceni vyznamu

 

[] prazdna zavorka je vychozi chovani

actionbar:# pokud je aktivni danny bar.  #= 1-6

bar:# stejne jako predchozi

bonusbar:5 pokud je aktivni specialni bar (vehicle

abomka, kontrol hrace)

button:# tlacitko mysi

btn:# tlacitko mysi

1 leve, 2 prave, 3 prostredni (kolecko), 4+ zavisi na tve mysi

 

equipped:TYP ITEMU jestlize dany typ itemu je nasazeny

worn:TYP ITEMU stejne jako predchozi

 

vycet typu itemu:

 

armor:

Cloth, Leather, Mail, Plate, Shields, Librams, Idols, Totems, Armor

 

slot name:

ammo, head, neck, shoulder, shirt, chest, belt, legs, feet, wrist, gloves, finger 1, finger 2, trinket 1, trinket 2, back, main hand, off hand, ranged, tabard

 

weapon:

Bow, Crossbow, Dagger, Gun, Fishing Pole, Fist Weapon, Miscellaneou, One-Handed Axe, One-Handed Mace, One-Handed Sword, Polearm, Stave, Thrown, Two-Handed Axe, Two-Handed Mace, Two-Handed Sword, Wand, One-Hand, Two-Hand, Weapon

 

priklad:

[equipped:Shoulder] nebo [equipped:Plate] nebo [equipped:Two-Hand] nebo [equipped:Dagger] nebo [worn:shirt] nebo [worn:Librams]

exists jestlize cil existuje

flyable jestlize se v zone da letat

indoors jsi vevnitr (pod strechou)

flying jestlize jsi na letakovi nebo ve forme

swimming jestlize plaves

mounted jsi li na mountovi

stealth jsi li schovany

group:# #= party/raid    jestlize jsi v parte, nebo v raidove parte

party je li cil ve tve parte

raid je li cil s tebou v raidu

harm je li cil nepratelsky (muzes na nej utocit)

help je li cil pratelsky (da se lecit)

combat jestlize jsi v boji

dead jestlize cil je mrtvy

modifier:shift/ctrl/alt je li stisknut modifikator

mod:shift/ctrl/alt je li pouzit modifikator

channeling jestli ze channelujes 🙂 toto jsem nedokazal prelozit

channeling:SPELL stejne jako nahore, akorat urcis kouzlo

pet je li tvuj pet aktivni

pet:jmeno nebo typ je li aktivni dany pet

spec:# jsi li v danem specu. # = 1, 2

stance:# jsi li v dane stanci # = cislo stance

form:# jsi li v dane forme # = cislo formy

target=PARAMETR ma li cil dany parametr

@PARAMETR stejne jako predchozi  (plati pouze na verzi hry 3.3

 

vycet parametru targetu:

 

mouseover mas li nad cilem kurzor mysi

nad portretem, postavou, nameplatem

target tvuj stavajici cil

targettarget zameri cil tveho cile (lze mnozit donekonecna)

lasttarget zacili tvuj posledni (predchozi) cil

pet cilem je tvuj pet

pettarget cilem je cil tveho peta

focus zameri tvuj focus

party/raid# zameri clena party/raidu s danym cislem

JMENO zameri cil daneho jmena

player ty sam

nelze pouzit NOTARGET namisto toho se pouziva NOEXISTS.

cil neni opravdova podminka. pouziva se jen pro urceni/stanoveni cile

 

 

  • Priklady od Qeorger:

 

 

#showtooltip disarm

/targetenemyplayer

/use [stance:1/3] defensive stance

/castsequence [worn:Two-Hand] Disarm, Berserker Stance; [worn:Shiels] Disarm, Defensive Stance

 

tohle makro prepne warriorovi na defensive stance, pote pokud je v dmg pouzije disarm a prepne zpet do berserkr stance, pokud je ale v tanku (ma stit) pouzije disarm a prepne zpet do defensive stance.

 

#showtooltip

/assist [@focus,help][help]

/cast Slam

/stopcasting

 

tohle makro ma zastavit casteni slamu (warrior pouzije slam pouze pokud je instant), zaroven, pokud ma warrior focus, nebo naklikne do targetu napriklad tanka, ten slam se pouzije na cil toho focusu ci targetu (assist).

 

#showtooltip

/startattack

/assist [@focus,help][help]

/castsequence reset=8 Whirlwind, Bloodthirst, Bloodthirst

/cast Heroic Strike

 

tohle makro je vlastne ukazka warriora 2mi tlacitky (teoreticky dokonala rotace), opet s pridanim funkce assist.

 

#showtooltip

/use [worn:Shields] Flask of Stoneblood; [] Flask of Endless Rage

 

toto makro nam samo vybira jakou flasku pouzijeme, v zavislosti na spec ve kterem jsme (jako podminku jsem pouzil nasazeny stit).

 

/use [mod:ctrl] White Smoke Flare; [mod:Alt] Green Smoke Flare; [] Purple Smoke Flare

tady mame ukazku jak s pouzitim modifikatoru muzeme na jednom tlacitku, mit pouziti ruznych 3 veci.

 

/y Menim SPEC!

/cancelaura [spec:2,worn:Librams] Righteous Fury

/equipset [spec:2] dmg

/usetalents [spec:2] 1

/cast [spec:1,worn:Librams] Righteous Fury

/equipset [spec:1] tank

/usetalents [spec:1] 2

/in 6 /s Uz jsem prepnuty i prevleceny!

 

toto makro nam prepina talenty a equip jednim tlacitkem, navic upozorni okolostojici ze se prepiname a prevlekame, pokud jdeme do tanka samo nahodi RF a pokud jdeme do retri RF naopak schodi, po prevleceni navic zahlasi ze jsme jiz prepnuti.

 

#showtooltip

/use [mod:ctrl] Dragonfin Filet

/stopmacro [mod:ctrl]

/use Fish Feast

/s Doufam ze s plnym brichem nebudete lini…

/rw Dobrou chut!

 

timto makrem pokladam na zem hostinu v raidu nebo v parte, s pouzitim modifikatoru se stejnym tlacitkem najim sveho osobniho jidla se statama. krasne je videt, ze pokud pouziju modifikator, makro ani nebude oznamovat do okoli, ze podavam hostinu.

 

#showtooltip Redemption

/run SendChatMessage(“Pripraven %t? “, “WHISPER”, nil, GetUnitName(“target”, true));

/y %t resuju ja.

/cast Redemption(Rank 1)

 

zde je ukazka ranku pouziteho spellu, jedna se o oziveni mimo boj s paladinem. pouzivam rank 1 z duvodu, ze si nechci zbytecne vycerpat manu, kterou vyssi ranky oziveni spotrebovavaji. Zaroven zakricim koho ozivuji a vidime tu i pridany skript, ktery nakliknutemu cili zasepta ze ho ozivuji.

 

/dbm pull 14

/master Qeorger

/in 13 /rw Otreseme Citadelou ledove koruny v samotnych zakladech!

 

jednoduchy prikaz pred zacatkem boje na spusteni odpocitavani pomoci DBM (Deadly Boss Mod) spojeny s nastavenim na masterlootera, po uplynuti odpocitavani, makro zakrici do RW (raid warningu) bojovou hlasku.

 

/dismount

/cancelaura strength of the taunka

/cancelaura speed of the vrykul

/cancelaura aim of the iron dwarves

/userandom [flyable] Bloodbathed Frostbrood Vanquisher, Violet Proto-Drake; [] Argent Charger, Swift Zulian Tiger, Mekgineer’s Chopper

 

takoveto makro pouzivam na postave ktera ma trinket DBW (Death Bringers Will) kteryzto promenuje (kdyz procne) do podob ve kterych jsme posileni, tyto podoby vsak znemoznuji nasednuti na mounta, proto je zrusime. zaroven je zde videt, ze makro samo urcuje jakeho mounta pouzije, v zavislosti na faktu, da li se v lokaci letat, ci nikolůiv.

 

/use [@mouseover] Heavy Leather Ball

/tar [@mouseover]

/run SendChatMessage(“prihravka do behu %t… zasmecuj zpatky na nekoho! “, “WHISPER”, nil, GetUnitName(“target”, true));

 

toto je zabavne makro na hod micku stisknutim tlacitka, bez nakliknuti cile. mouseover zajisti ze na cil pouze ukazeme mysi (postavu, portret, nameplate, bar v raid parte), zaroven je tu pouzit skript, ktery zasepta cili, aby si s mickem hral.

 

#showtooltip

/use [@mouseover,help,nodead][help][@player] Cleanse

 

timto makrem znovu poukazuji na pouziti zamereni (target) pomoci mouseoveru, je zde pouzit pro dispelnuti.

 

#showtooltip

/use [targetexist,help,nodead] Blessing of Wisdom(Rank 9); [@mouseover,help,nodead] [@player] Greater Blessing of Wisdom(Rank 5)

 

zde je ukazka, moznosti buffovani s paladinem. pokud na cil pouze ukazeme mysi, pouzijeme “vekly” buff na 30 minut pro vsechny te dane classy, pokud cil naklikneme (udelame si target) pouzije se buff maly na 10 minut pro jednotlivce.

 

#showtooltip

/use Divine Shield

/cancelaura divine shield

 

uzitecna ukazka jak stisknutim jednoho tlacitka pouzijeme s paladinem “bublinu”, pokud vsak stiskneme tlacitko opetovne, okamzite ji zrusime.

 

#showtooltip

/targetenemyplayer

/use Repentance

 

makro za nas samo najde target (je li na blizku) a to nepratelskeho hrace.

 

#showtooltip

/cast [@mouseover,help,nodead][help][@focus,help][@player] Sacred Shield

 

timto makrem poukazuji na dulezitost posloupnosti podminek. uprednostnuje zamereneho mysi, na druhem miste je nakliknuty cil, jako treti moznost hleda focus a teprve pokud ani jedna moznost neni platna, pouzije dane kouzlo na sebe.

 

#showtooltip

/castsequence reset=7 Holy Shield, Sacred Shield

 

mala ukazka sekvence s resetem po uplynuti doby, potrebne na obnoveni cooldownu 1niho kouzla v sekvenci.

 

#showtooltip Divine Storm

/startattack

/assist  [@focus,help][help]

/use Divine Storm

 

opetovny priklad vyuziti funkce assist, dale je v makru pouzit prikaz startattack z duvodu, ze dane kouzlo nespusti automaticke utoceni.

 

#showtooltip

/cast [@mouseover,harm,nodead,noraid] Moonfire; [@mouseover,help,nodead] Rejuvenation; [@mouseover,help,dead] Rebirth(Rank 1); [@mouseover,harm,raid] Cyclone;  [@mouseover,party,help,nodead] Tranquility; [@mouseover,help,dead,nocombat] Revive

a nakonec pouze pro predstavu jak dulezite je upresnit podminky. makro na nepritele, ktery neni soucasti raidu pouzije dmg kouzlo, na pritele ktery je stale nazivu pouzije leceni, na pritele, ktery jiz zemrel pouzije battle res, na nepritele ktery je soucasti raidove skupiny (ovladnuty hrac) pouzije cyklon, na spoluhrace ktery je soucasti te same party, pouzije leceni cele party a pokud zamerime mrtveho spoluhrace mimo boj, automaticky se pouzije obycejne oziveni.

Zdroj